Stresszkontroll – Dr. Guseo András

A stressz korunk legnagyobb egészségi kihívása

Stressz. Senki sem vonhatja ki magát alóla. Nélküle nincs fejlődés, de ha tartós, a feldolgozás hiányos, akkor ártalmas is lehet, mind rövid, mind hosszú távon. Ha mértéke meghaladja a kompenzációs lehetőségünket, akkor az immunrendszer jelentős változását hozza magával, ami elsősorban autoimmun, de számos más betegségben kifejezetten negatív hatású.

Meglévő betegségekre ront, vagy mások kifejlődésében jelentős szerepet játszik. Ezért ha időben sikerül felismerni, és hathatósan fellépni ellene, jelentős javulást érhetünk el egészségünkben, mindennapi közérzetünkben.

Webináriumunk vendége dr. Guseo András volt, és a Stresszkontroll kurzusáról beszélgettünk. Miről is szól a Stresszkontroll kurzus? 

A stresszhatások.
Miért van szükségünk a megelőzésére?

Bevezetés. Mi a stressz? Napjaink gyilkos járványa . Hatásai, fajtái. A gondolati stressz. A stressz figyelmeztető jelei. A stressz lelki és testi következményei. A stressz hatásai betegségekben. Miért van szükség a stressz megelőzésére?

A stresszről. Hogyan lesz belőle lelki zavar, majd testi tünet?

Mi minden okozhat stresszt? Az idő nyomása. A Pavlov-i feltétlen és feltételes reflexről.A gondolati reflexek. A mókuskerék. A stressz-menedzselés alapelvei. A stressztünetek leltára. A stresszcsökkentés első lépése. Miért jelentkezik stresszes állapotban szorongás? Az “üss vagy fuss” reflex. A szimpatikus idegrendszer szerepe és reakciói. A paraszimpatikus (gátló) idegrendszer szerepe.

Szerepe mindennapjainkban és a betegségekben

Sellye elmélete. A pszicho-neuro-immunológia. A negatív érzelmek hatása az immunrendszerre. A gondolkodás élettana. Immunhírvivők és magatartás. Sejtszintű memória. A humor mint stresszűző. A lélek-test betegség. A gondolati stresszről.

A gondolat hatalma

Könyvismertetések. A gondolkodás biológiája. Az agy vegykonyhájában. A szervezet vegyi konyhájában. A hit szerepe a placebo effektusban. A tudat és a tudattalan együttműködése. A jelen, a hála. Légy tudatában gondolataidnak. Gyakorlat: fogadd szívesen az érzést.

Leküzdésének stratégiája

Pillangó. Mi okoz stresszt? Mit tehetünk a stresszhatások ellen? A relaxáció. A légzés központi szerepe a relaxációban. A dekompresszió. Egy életre szóló étrend. A természetes alvás titka. Alapvető készségek a szorongás csökkentésére. Relaxáció a gyakorlatban.

Stresszoldás a gyakorlatban

Stresszkezelés. Mindennapos technikák. Gondolati relaxáció. A mélylégzés technikája. a 2 perces relaxáció. A gondolatok megtisztítása. Dekompressziós rutinok. Meditáció. A káros stressz megfordítható. A siker titka. A bölcs ember. Relaxáció a gyakorlatban: EFT technikája.


A webináriumot itt tudod visszanézni:

Ha MP3 formátumban szeretnéd meghallgatni:

A webinárium folytatásán elhangzott fontos kiegészítések elérhetőek VIP előfizetőink számára!

 

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter