Barion Pixel A boldogtalan generáció: azokostelefonok veszélyei – Integratív-Medicina

A boldogtalan generáció: az okostelefonok boldogtalanná teszik gyermekeinket

A kijelzőnél eltöltött időt maximum napi 2 órára kéne korlátozni, írja egy kutatás

Egy nemrégi kutatás azt mutatja, hogy boldogtalanok azok a fiatalok, akik túl sok időt töltenek okostelefonjaikon.

San Diego-i Állami Egyetem (SDSU) tudósai azt tanácsolták a fiataloknak, hogy naponta két óránál többet ne használják telefonjaikat, ezzel is növelve boldogságukat és önbecsülésüket. Ez a számítógépes játékok, a közösségi média, és a chatelés minimalizálásával jár.

A kutatók úgy vélik, a fiatalok boldogabbak lehetnének, ha többet mozognának és több barátjukkal találkoznának személyesen.

A kutatásban megállapították, hogy azok a fiatalok, akik a legtöbb időt okostelefonok és gép előtt töltik, boldogtalanabbak, mint azok a kortársaik, akik aktívabbak és több időt töltenek kijelző nélküli környezetben. A kutatók hozzátették, hogy a kijelző előtt eltöltött idő csak boldogtalanabbá teszi a fiatalokat, nem pedig boldogabbá, mint a sport, olvasás vagy más programok.

Professzor Jean Twenge, a kutatás vezetője kijelentette, hogy míg a kutatás nem szolgál magyarázattal az ok és az okozat kapcsolatára, régebbi kutatások is megerősítik a közösségi média és a boldogtalanság kapcsolatát. Akárhogy is, a boldogtalanság nem minden esetben követeli meg a közösségi média használatát.

 

Teremtsük meg az egyensúlyt az életünkben

A korlátozott képernyő használattal egy elfogadható egyensúlyt kell találni az okostelefonok használata és a boldogság megtartása között. Twenge professzor hozzátette, hogy a fiatalok számára hosszú távon hasznos, ha két óránál kevesebb időt töltenek a közösségi oldalakon. Több mozgással töltött időre és a barátaikkal való sűrűbb találkozásra van szükségük – ez két olyan időtöltés, ami megbízhatóan kapcsolódik a fokozott boldogság eléréséhez. Ez csodákat tesz majd általános hangulatuk javítása terén is.

Twenge Professzor a kollégáival együtt a University of Georgia alkalmazottjaként tanulmányozta a Monitoring the Future hosszútávú kutatás adatait. Az MtF-kutatás egy államilag támogatott felmérés volt, ami több, mint „egymillió amerikai gyermeket mért fel, 13-tól 18 éves korig.”

A felmérés során információt nyertek a számítógép- és okostelefonhasználat időbeli mennyiségéről. A tanulók további kérdéseket is megválaszoltak a személyes találkozókkal, illetve boldogságukkal kapcsolatban.

A kutatás eredményei azt mutatták, hogy a legboldogabb fiataloknál limitált a digitális rendszerek napi használata. A kutatók azt is kimutatták, hogy digitális rendszerekkel napi egy óránál többet eltölteni növeli a boldogtalanságot. (Kapcsolódó: Az „okostelefon-detox” bizonyítottan csökkenti a stresszt és a szorongást – hasonlóan, mint a más függőségekről való leszokás.)

Összehasonlítva az 1990-es évekbeli történelmi adatokkal (ugyanebben a korcsoportban), a kutatók felismerték, hogy az okostelefonok elterjedése is köthető a fiatalok közötti „bejelentett boldogság” csökkenéséhez.

A azon kutatás résztvevői, akik 2000 után születtek, kevésbé voltak elégedettek életükkel, kevesebb volt az önbizalmuk és boldogtalanabbak voltak azoknál az alanyoknál, akik az 1990-es években születtek. 2012-vel kezdve, az átlag fiatalok boldogsága, önbizalma és elégedettsége drasztikusan leesett.

2012 volt az a pont, ahol az amerikaiak több, mint 50%-a rendelkezett okostelefonnal.

Twenge professzor felhívta rá a figyelmet, hogy a legnagyobb változás a fiatalok körében 2012 és 2016 között történt, amikor is több időt kezdtek a közösségi médiaoldalakon tölteni, mint amennyit alvással vagy szociális elfoglaltságokkal töltöttek. Twenge hozzátette, hogy „a fiatalok lelki jólétében való hirtelen csökkenésre az okostelefonok megjelenése a legnyilvánvalóbb magyarázat.”

 

Tippek a „digitális detoxhoz”

Aggódik, mert gyermekei túl sok időt töltenek okostelefonjukon? Próbáljon ki párat a „digitális detox-tippek” közül:

  • Cserélje le a kijelző előtt eltöltött időt produktív tevékenységekre – A mozgás néhány fiatalnak unalmasnak tűnhet, de a kutyasétáltatás, biciklizés vagy kosarazás is elegendő mozgással szolgál.
  • Távolítsa el a televíziót a hálóból – Tartson távol a hálószobától mindenféle képernyőt és kijelzőt. A rezgések, villanások vagy pittyenések megzavarhatják alvási ciklusát. Egy hétköznapi ébresztőóra is megfelel. Ha eszik, ne használja telefonját – gondoskodjon róla, hogy amíg eszik a család, az együtt eltöltött időt ne zavarja a telefon.
  • Fokozatosan csökkentse a kijelzőnél eltöltött időt – Határozza meg, mennyi időt tölt TV előtt, majd csökkentse minden héten 30 perccel, amíg el nem éri a célját. A gyermekeket is könnyebb lesz ágyba tenni, ha meg van határozva a képernyőre szánt idő.
  • Mutasson példát – Ha gyermekei látják, hogy kevesebb időt tölt el telefonján, jók az esélyei, hogy ők is így tesznek majd.

 

Források:
DailyMail.co.uk
Strong4Life.com

Több ezer hallgatónk döntött már, úgy hogy elfogadja a segítséget, a tudást. Több, mint 2000 értékelés érkezett a kurzusokra. Csatlakozz az Integratív Medicina Egészségklubhoz!

 

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter

Köszönjük feliratkozásod!

Hamarosan jelentkezünk a következő webinárium elérhetőségével a megadott email címen!

Doki Neve

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.