Dr. Guseo András – Tudatos stresszkontroll

Dr. Guseo András – Tudatos stresszkontroll

Jelenlegi állapot
Nem jelentkeztél
Ár
Előfizetéssel megtekinthető.
Kezdj hozzá

A stressz korunk legnagyobb egészségi kihívása. Senki sem vonhatja ki magát alóla. Nélküle nincs fejlődés, de ha tartós, a feldolgozás hiányos, akkor ártalmas is lehet, mind rövid, mind hosszú távon. Ha mértéke meghaladja a kompenzációs lehetőségünket, akkor az immunrendszer jelentős változását hozza magával, ami elsősorban autoimmun, de számos más betegségben kifejezetten negatív hatású.
Meglévő betegségekre ront, vagy mások kifejlődésében jelentős szerepet játszik. Ezért ha időben sikerül felismerni, és hathatósan fellépni ellene, jelentős javulást érhetünk el egészségünkben, mindennapi közérzetünkben. Ebben segít ez a sorozat.

1. A stressz hatásai.
Miért van szükségünk a stressz megelőzésére?

Bevezetés. Mi a stressz? Napjaink gyilkos járványa . A stressz hatása. A stressz fajtái. A gondolati stressz. A stressz figyelmeztető jelei. A stressz lelki és testi következményei. A stressz hatásai betegségekben. Miért van szükség a stressz megelőzésére?

2. A stresszről. Hogyan lesz belőle lelki zavar, majd testi tünet?

Mi minden okozhat stresszt? Az idő nyomása. A Pavlov-i feltétlen és feltételes reflexről.A gondolati reflexek. A mókuskerék. A stressz-menedzselés alapelvei. A stressz tünetek leltára. A stresszcsökkentés első lépése. Miért jelentkezik stresszes állapotban szorongás? Az “üss vagy fuss” reflex. A szimpatikus idegrendszer szerepe és reakciói. A paraszimpatikus (gátló) idegrendszer szerepe.

3. A stressz szerepe mindennapjainkban és a betegségekben.

Sellye elmélete. A pszicho-neuro-immunológia. A negatív érzelmek hatása az immunrendszerre. A gondolkodás élettana. Immunhírvivők és magatartás. Sejtszintű memória. A humor a stressz ellenszere. A lélek-test betegség. A gondolati stressz.

4. A gondolat hatalma.

Könyvismertetések. A gondolkodás biológiája. Az agy vegykonyhájában. A szervezet vegyi konyhájában. A hit szerepe a placebo effektusban. A tudat és a tudattalan együttműködése. A jelen, a hála. Légy tudatában gondolataidnak. Gyakorlat: fogadd szívesen az érzést!

5. A stressz leküzdésének stratégiája.

Pillangó. Mi okoz stresszt? Mit tehetünk a stresszhatások ellen? A relaxáció. A légzés központi szerepe a relaxációban. A dekompresszió. Egy életre szóló étrend. A természetes alvás titka. Alapvető készségek a szorongás csökkentésére. Relaxáció a gyakorlatban.

6. Stresszoldás a gyakorlatban.

Stresszkezelés. Mindennapos technikák. Gondolati relaxáció. A mélylégzés technikája. a 2 perces relaxáció. A gondolatok megtisztítása. Dekompressziós rutinok. Meditáció. A káros stressz megfordítható. A siker titka. A bölcs ember. Relaxáció a gyakorlatban: EFT technikája.

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!